torsdag, mars 25, 2010

Svacka

Har varit nere i en svacka nu i några veckor eller månader.
Insåg igår när jag städade mitt rum på första gången på evigheter hur mycket det påverkade mig positivt. Lättare att inte fastna framför datorn på fel sätt när man har ett rum man trivs i och inte behöver fly bort ifrån.
Seriöst, att inte kunna blogga på flera månader för att man sitter vid datorn för mycket kan inte vara helt som det skall...
Har börjat läsa igenom AA:s stora bok. Försöker fundera på hur jag kan tillämpa 12-stegsprogrammet i mitt liv för att bli kvitt beroendementaliteten som jag har och dess yttringar. Med lite tur kanske det kan leda fram till att jag kan få en såndär Gudsrelation jag har längtat efter att ha så otroligt länge.
Håller just nu på och ber om tillit när jag kommer ihåg, och det har åtminstone hjälpt två gånger. Tänk om det äntligen kan börja! Tänk om jag vågar vandra på den vägen...

Inga kommentarer: