tisdag, februari 20, 2007

Lite allt möjligt...

Hade en dröm inatt där Gud talade om för mig att och hur mycket han älskade mig. Två gånger om. Var verkligen skönt.
I forna tider talade Gud genom drömmar...

Har nu varit på körrep. Var inte lika skönt som förra måndagen, då jag hittade magstödet och bara kunde leva i musiken hela repet, och gick därifrån med mer träningvärk i magen än ont i halsen.

Det är trevligt att ha en laptop att kunna skriva dagbok på, och programmera med... Förhoppnigsvis kommer jag kunna få lite mer flyt i mitt nedtecknande av händelser och inlämningsuppgifter på det här viset.

Jag kom upp i tid idag! Nästan iaf... Lyckades ligga och dra mig till ungefär 08:45, men sen lyckades jag komma upp, äta frukost och vara i tid till första lektionen jag varit på på två veckor!
Föreläsaren hade en lite annan synvinkel än vad jag trodde han skulle ha, och sa saker i stil med att "fräcka programmerare utelämnar ==0 i ifsatser". Var rätt kul, tycker jag.

Får försöka lära mig att sjunga utan att tänka; att mer leva mig in i musiken och öppna min hals för förutsättning- och fördomslös sång än försöka prestera och misslyckas grovt. Är så otroligt skönt när det lyckas; när man bara kan leva i musiken och allting är helt underbart...

På tal om sådant vore det trevligt om jag började spela fiol och lära mig spela blockflöjt... En sak i taget kanske vore bra att övertyga sig om...
Största oron just nu borde väl vara afpprojektet. Om jag nu skall göra det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha en laptop. Materalism är skönt.