söndag, april 01, 2007

Endtime festival







Nu har jag varit funktionär på Endtime Festival i två dagar.
Var riktigt givande. Lite fräckt att vara bland allt metalfolk, men framförallt trevligt att få stå i cafét och hjälpa till!
Belöningen för två dagars slit, förutom träningsvärk i muskler jag inte visste fanns, kom på den korta mässan vi hade idag, där han som höll i mässan förklarade att Gud har slutit ett förbund med mig, och att det innebär att vi delar allt. Snacka om insiktsögonblick jag fick!
Just nu slog det mig att det här antagligen dessutom är ett bönesvar på bönen "Visa honom Din kärlek på ett sätt som han förstår.", som någon bad över mig förra söndagen.

I veckan som kommer nu skall jag försöka datorfasta, åtminstone såtillvida att jag inte tittar på några tv-serier, och förbereda mig mentalt och andligen inför påsken, den största kristna högtiden, som egentligen håller på till pingst, fast ingen verkar förstå det nu för tiden.
Dessutom skall jag nästa vecka fixa min fiol, så att jag kan börja öva inför en fredag framöver, då jag skall hålla i lovsången på en ungdomsgudstjänst. Känns pirrigt redan nu, mun med Guds kraft kan det gå...

Crimson moonligt hade lite söta kostymer, så jag köpte en t-shirt med deras logga på.. Känns helt udda att ha varit med om den resa jag nu har varit, men det har verkligen varit... välsignat... för både mig och de jag fick betjäna.
Samma tid nästa år, kanske?

Inga kommentarer: