söndag, maj 06, 2007

Trosvisshet?

Kom iväg till Furulundskyrkan ändå.
Var nära att jag grävde ner mig så långt i serierna att jag inte kunde ta mig ut.
DS9 är det som gäller för tillfället.
På väg till kyrkan började jag läsa en bok utav Peter Halldorf som jag lånat/köpt/flummat mig till för två söndagar sen. Riktigt bra läsning...
Hm.
Som vanligt verkar allting ha en röd tråd.
Den här gången handlar det om att få mig att försöka förstå att det handlar om att släppa taget, att låta Gud vara den som bestämmer och inte jag.
Det kommer bli svårt. Verkligen helt jätteomöjligt svårt.
Men om jag inte gör det kommer jag aldrig gå framåt.
Läste på vägen hem om att tron aldrig kan handla om att ha listat ut hur det är, att man aldrig kan veta något med säkerhet om Gud. Det är inte det tron handlar om...
Gud, hjälp mig att inse att jag behöver släppa taget! Snälla...
(Eller kanske snarare att jag behöver låta dig hjälpa mig att släppa taget...)

Inga kommentarer: