måndag, juli 09, 2007

Om natten.

Fördelar med natten:
Det är mörkt och mysigt. Inget dagsljust på skärmen.
Känslor blir förstärkta, inspirationen flödar, glädje och sorg springer fram som annars skulle passera obemärkt i det undermedvetna.
Känslan när man stannar uppe sent är helt underbar.
Roliga saker blir mycket roligare. Men nu upprepar jag mig...

Nackdelar med natten:
Man sover inte, så immunförsvaret försvinner.
Intelligensen sipprar iväg, och man kan inte riktigt åstadkomma lika mycket som man potentiellt skulle kunna göra på dagtid om man hade disciplin.
Affärer är stängda, och folk som man vill umgås med är i dvala.

Nu är jag uppe sent igen.
Svårt att låta bli, änna...
Får se om jag nån gång kan ta någon vän med mig till det nattliga paradiset... (Eller om jag kan möta nån Väninna nån gång?)

Serien jag ser nu har en kass översättare. Dags att lära sig japanska så man slipper folk som inte kan sitt modersmål. Svårt att läsa när folk inte vet skillnaden på "than" och "then", när jag nu är så strukturellt "handikappad" så det tar mycket längre tid att tänka igenom vad folk egentligen menar när de skriver fel...


Ytterligare en nackdel med natten förresten: Nu tappade jag min laptop i golvet igen. Finmotorik på natten suger.
Dags att äta.

Inga kommentarer: