onsdag, december 02, 2009

Bjärka och liv

Var på besök på Bjärka i förra veckan mellan onsdag och söndag.
Var grymt skönt.
Insåg att jag hade varit rädd för att inte leva istället för att leva.
Försökt undvika att inte leva sant istället för att leva.
I torsdags hade jag min första riktigt invärtes lugna frukost på säkert tre månader.
Det var guld värt att få umgås i en miljö där folk vågar vara de de är, en miljö som bygger snarare på äkthet än rädsla, med folk som vågar leva istället för att fastna i vårt rysliga samhälle.
Pratade lite med någon efter kören idag, och det verkar som att det trots allt finns lite öar av verklighet ute i det förljugna samhället också. Gäller bara att hitta dem...
I övrigt har jag programmerat lite idag, så nu är jag lite nöjd och mina händer är tokslut. Lite som fötter brukar vara när man gått toklångt.
Fick en massa fler förnimmelser och insikter på Bjärka, men de får jag berätta om nån annan gång...

Inga kommentarer: