måndag, april 12, 2010

Axplock

Jag var på en trevlig fest i förrgår.
Lärde mig bland annat dessa saker:

  • Det finns människor som pratar om vettiga saker på fester också.

  • Det finns människor som är riktigt illa däran vad gäller beroende, och jag skulle lätt kunna viga delar av mitt liv åt att hjälpa dem, om jag visste hur.
    Är det någon utav mina läsare som kan ge ett tips på hur man gör för att stärka någons självförtroende?


  • I övrigt har jag en såndär jobbig förkylning nu; en såndär där snoret rinner och man knappt kan prata. Lite spännande när Den Stora Konserten inför venedigresan är i helgen. Kom och lyssna, vettja!(Kostar dock lite granna)

    Just nu sitter jag och försöker arbeta på mitt filsystem. Kanske att det kan ge mig jobb. Kan jag ha jobb? Vill jag ha jobb? Vågar jag ha jobb om jag kan? Just nu är dock allting riktigt meckigt. Erlangemulatorn skall inte frysa utav att man startar ett program. Nåt är väldigt fel.

    Det är skönt att må lite bra. Som på festen i lördags, då det var knappt en vecka sen då jag var på Bjärka och firade påsk, och jag kunde säga att "jo, jag mår faktiskt bra för en gångs skull!" när folk frågade. Jag hoppas det blir långvarigt; att jag kan få en stärkt Gudsrelation och tilltro, och genom det ytterligare stärkas beträffande mitt egenvärde. Det är skönt att slippa den ständiga självanklagelsen. Den kommer väl tillbaka lite utav mitt missbruk, men jag fortsätter att berätta för mig själv vad jag fick vara med om i påskas - att nåden gäller även för mig - och det hjälper, åtminstone till viss del. Behöver dock hitta något sammanhang som det kan kännas riktigt levande i. Kanske en kyrka nånstans? Har ju ändå några kvar att testa...

    Inga kommentarer: