tisdag, april 06, 2010

Hundar

På väg hem från bussen till där jag bor stötte jag på en hund som kom springande mot mig på gräsmattan. Lite lagom läskigt sådär, men jag försökte leka med den samtidigt som hundrädslan slog in. Började sen prata med hundägarna lite längre ner; var två som stod och pratade om sina respektive hundar. Lite soft sådär, stå och prata innerligt om ingenting alls i hur länge som helst. Slår vädret, liksom.
Kan förstå varför folk har hund.
Har nu förövrigt fått tipset att vända ryggen åt en hund och låtsas ointresserad om jag vill bli lämnad ifred när nån kommer springande mot mig, och har även fått vetskap om att jag tydligen lite granna är hundallergiker.
Mötte även på lite trevliga folk på spårvagnen jag satt på innan jag kom på bussen som tog mig hem. (Lite spännande när man får lista ut en räcka byten för att komma hem inom inte alltför många timmar efter att kören slutat...) Var trevligt att få säga att man mådde bra för att man hade fått vara med om en riktigt härlig påsk på Bjärka.
Kände förövrigt att det var lättare att prata med folk i kören idag än det annars brukar vara. Var även skönt att få prata lite med hen som är en av de få här i världen jag vet mig kunna prata med avslappnat.
Skön dag har det varit, det här, även om jag spenderat de första c:a 8 timmarna med att titta på serier och annat.
Det är skönt att äntligen fått en lite känsla av att förlåtelsen även är för mig. På riktigt.
Jag hoppas verkligen att jag hittar någon gemenskap där jag kan få växa in i en god självbild och tillit och Gudsrelation.

Inga kommentarer: