onsdag, november 04, 2009

Föredraget

Det blev en timmas sömn, ungefär. Drömde en massa om relationer, skulle man kunna säga. Jag gav upp en massa spärrar som jag inte gjort tidigare i "verkliga livet", och det kändes helt naturligt. Får se vad det blir för realitet utav det, om någon...
Föredraget (jag kände mig faktiskt inte så trött (förrän runt då jag kom hem igen och sov i 4 timmar), så jag var vaken hela utan problem) handlade om att motivera sig själv, eller så. Sätta upp bra mål, och inte ge upp fastän man stött på motstånd. Att det är viktigt med rätt människor i ens närhet. Så nu har jag varit där, och känner mig faktiskt peppad! Försöker börja med att sätta upp en massa småmål och se om det för mig nånstans.
Spelade även in hela föredraget (tills batteriet tog slut några minuter innan slutet blev det film, sen bara ljudupptagning). Förhoppningsvis kan jag titta på det igen om jag dras neråt igen.
Nu svider det lite i fingertopparna att skriva. Eller rättare sagt i de översta "gångjärnen" på fingrarna. Men hur illa kan det vara, liksom. Workrave kommer lösa alla mina problem.
Har fortfarande mycket lättare att koncentrera mig nu när jag gått över till att sitta vid lilldatan. Speciellt nu när jag sitter ute i stora rummet i en skön soffa istället för på en sned halvobekväm stol i ett kallt rum. Skönt. Lyssnar dessutom på Brahms "Ein Deutches Requiem" som min kör inklusive mig skall sjunga den 22:a. Skall ta och hämta noterna, så kan jag öva samtidigt som jag sitter här och bloggar!
"Jo, Du kan! - Inspirationsföredrag med Olof Röhlander", hette tydligen det jag var på i morse. (Hittade en lapp i fickan precis, brevid två plopp, två daim och två Werthers Original som jag samlade på mig i pausen då det var jobbcoachpresentation.)

Inga kommentarer: