onsdag, november 04, 2009

Ledsen

Hm.
Livet...
Vad var det nu jag skulle skriva...
Livet har liksom kommit av sig.
Inget av projekten jag påbörjat kommer någonvart.
Och själv dras jag ner i mörker och självfördömelse.
Och orkeslöshet.
Och allmän deppighet.
Det här livet... Undrar när det börjar, egentligen?
Jag var så nära. Och så hittade jag inte vidare efter Bjärka.
Inte än iaf.
Just nu har jag bara ett trasigt inre, trasiga händer, trasig ork och trasig friskhet.
Och så har jag alldeles för lätt att försätta mig i nånslags offerroll.
Längtar efter att klara av saker igen. Har varit över en månad sen sist. Kanske två.

Projekt som ligger just nu:
Esperanto, Erlang (fast med mina händer vet man inte...), Kinesiska, Finländska, Hitta självkänsla, lära mig "meditera", Ilaksh, Fiol, Folkdans, Må bra, Sluta fastna framför datorn istället för att utvecklas, Utvecklas, Sluta fastna framför en massa skit på datorn istället för att hitta ett verkligt liv, hur jag nu skulle kunna göra det, Börja träna min kropp på nåt sätt, Skaffa dansmatta, Kanske bygga en IR-förstärkare, Signaler, system och transformer (Är på kapitel tre av runt 15), Hitta tillbaka till att leva ett sant liv, Hitta vänner som jag kan umgås med, Bli så hel så jag kan ha en livspartner, Bli så hel så jag kan leva för att hjälpa andra, Hitta mig själv, Få tillbaka den nivån av integritet jag hade när jag slutade på Bjärka, och komma uppåt istället för nedåt, Sjunga såpass bra att jag har nåt att bidra med på konserten som kören har den 22:a November i Härlanda kyrka (Se där, nu blev det smygreklam mitt i listan)...

Nu skall jag upp om 4 timmar.
Kanske är värt att ge sig på ett till försök att somna...

Inga kommentarer: