måndag, mars 05, 2007

Dessutom grönskar min palsternacka.

Sitter här och lyssnar på Sting, och tänker på.. Hm, ja, vad tänker jag på egentligen?

Kanske mest känner. Och det jag känner är nog faktiskt mig tillfreds.
Trevligt väder ute; sådär halvmulet, precis så att det skall börja regna men ändå inte gör det...

Fick just http://www.marikimura.com/subharmonics.html skickat till mig av en vän. Riktigt häftigta grejer! Skulle också vilja kunna göra så med min fiol...
Men först behöver den lagas, på något sätt. Eller kanske mer justeras, så att den går att stämma igen...
Skall jag köpa en ny? Skulle göra gott för mitt självförtroende, att ha ett instrument jag vågar spela på, så att jag blir bättre och vågar spela mer, så att jag sen äntligen kan vara med och leka med de stora pojkarna som kan spela vackert och fritt! För dit vill jag. Det är ett av mina mål.

Det andra stora målet, eller det som bör vara störst, och som hela tiden ändå ligger i bakgrunden och genomlyser allt, är att bli en som när han blir gammal kan leda andra till Kristus genom mitt blotta varande, på grund av min gemenskap med Honom som är Allt!
Långt kvar, men det är ett så härligt mål, så det tänker jag inte släppa!
Skulle vara så häftigt att vara en sån person... Och härligt...
Fick förbön igår, där förebedjaren genom mitt namn på något sätt gick igenom min bibelbok fram till mitt mål, utan att veta något om det. Med tanke på att jag vet att namn kan ha en stor inverkan på en person, och vet att det har haft det i mitt liv, så var det rätt häftigt.
En av de sista sångerna på Gudstjänsten var även "Endast Herren, Herren är Gud", vilket ju verkligen är precis samma sak...
Var folkmusiklovsångsgruppen som hade hand om lovsången idag... Skulle vara kul/skönt/underbart/fräckt/trevligt att spela med dem...Får försöka leta upp folkmusikcaféer och annat som skall finnas nånstans i stan...

I torsdags satt vi och pratade med en amerikan som var på besök. Var lite roligt att jämföra kulturer.
Kanske lite att få fördomar besannade, iofs...
Innan dess hade vi haft ett "föredrag" om helande, hållt i utav några som just hade fått och börjat praktisera helandets gåva. Var dock inga som blev helade till det yttre just denna kväll.
Kan tänka mig att det är svårt att få till bland folk som är invanda i att kristen innebär att tänka i vissa banor. Eller något lite ditåt iaf.
Fick förbön även där. Om att jag skulle våga börja gå på min vandring med Gud.
Efter det fick jag helt magiskt tanken att börja tända ljus här hemma, vilket varit jättebra. Haft ljuset som en symbol för att Gud är här vad jag än gör... Funkar faktiskt...
Men det där med att stå framför spegeln och säga att jag är vacker, skulle jag över huvud taget kunna göra det utan ironi?

Hm, dags att åka iväg och se om det finns något att köpa för att få min fiol att fungera, kanske...

Kristus vare med er alla...

Inga kommentarer: