torsdag, mars 01, 2012

filtrering

Jag tror nog att vissa delar av mig vill fastna igen.

Alldeles nyss var jag inne på en jättebra hemsida för bakgrundsbilder, och såg att jag hade sparat ett bokmärke till en bild som visade naked motiv (men inte "känsliga delar"). Nån del av mig bestämde sig för att testa sidans filtreringsmekanism. Så, medan testiklarna laddade upp inför kommande urladdning och hjärnan satte sig på nånslags autopilot (eller vad det nu kan vara. Jag lät det ändå ske, på nån nivå, stretade inte helt emot), och medan skamcentret beredde sig på att leverera hordvis med skam mot mig för att jag råkade se något naket, så skrev jag in diverse icke nsfw-ord i sökfältet.
Och inget av orden genererade något som jag kunde anklaga mig själv för!
För en gångs skull finns där en sida med bra filtrering.

Jag lyckades slita mig, och stänga av datorn i fråga. Utstötte ett ljud av lättnad.

Jag skulle mer vilja se det här som ett återfall, ett återfall i handling, än det som var tidigare, då jag råkade se något naket och allt satte igång igen.
Fast min hjärna vill nog se det tvärt om.

Känns som att jag kan ha återfall av handling, och återfall av tittande, och att de inte är helt samma.
I den mån jag nu kan ha återfall alls.

Känner fortfarande mycket för att få en utlösning. Och jag är inte säker på att det går bort bara genom att observera det hela. Som alltid är det väl värt ett försök, men dock.
Det börjar kännas meningslöst, alltihop. "Varför kan inte jag få?" osv. Jag får hitta sjukt mycket beslutsamhet framöver. Komma ihåg mitt aldrig. Komma ihåg mina mål.
Minska ner datortiden igen.
Skärpa sinnet på något vis.

Förhoppningsvis får jag jobb snart. Jag tror det här kan bli mycket lättare att handskas med då. Fast å andra sidan har jag väldigt mycket tid att arbeta på mig själv nu, vilket inte heller är fel.
Just nu väntar jag inte på något som jag tror jag kommer få, men jag har insett att jag faktiskt är attraktiv på marknaden, och skall ta och söka lite fler jobb snart. (Vilket dock innebär mer framför-datorn-tid, men det är nog mer eller mindre nödvändigt. Åtminstone om jag skall prioritera att få ett jobb.)


Coolt, 18 dagar klarade nu. Det här är stort.

Inga kommentarer: