tisdag, mars 06, 2012

setback

Gårdagens ruta i min kalender blir jag tvungen att färga röd. Jag satt vid datorn då jag både var för trött för att få något vettigt gjort och för "pigg" för att kunna somna. Farligt. Kroppen vill ha energi, och vet var man kan få "energikickar".
Jag klarade att stå emot. Gick isäng. Kunde inte sova. Kom på en bra sak jag glömt att göra på datorn. Gjorde saken. Satt kvar. PMO.
Att kalla det återfall vore lite som att säga att jag är tillbaka på ruta ett nu. Och det är helt enkelt inte sant; Jag har hittat mitt mål att sträva mot, jag har påbörjat kostbehandling, yogautövning, praktiserar meditation, har fortfarande hållit spel- och serieabstinensen, övar mig fortfarande i manlighet, och har fortfarande en egen lägenhet som jag just flyttat in mina saker i. Och två rader med rutor på mitt schema är fortfarande ikryssade.
Kanske blir det en dum idé nu att börja experimentera med mig själv sexuellt redan i nästa vecka. Nån gång måste jag börja få bort skammen, men det kanske är bäst att vänta ett tag. Vi får se.

Inga kommentarer: