fredag, januari 25, 2008

Anteckningar


I förrgår köpte jag svart papper att anteckna på med mina ljusa färgpennor. Snyggt, va?
Nästan läsbart, dessutom!

Har nu på väg till och från själavårdaren läst matte, och uppgiftsmässigt är jag nästan färdig med lv1!
Vore rätt coolt om jag lyckades hålla mig flytande...

Operativsystemskursen är riktigt intressant! (Det lilla jag har gått på iaf...)
Har nu suttit och gjort ett rudimentärt litet shell som scanfar in ett programnamn, försöker exekvera programmet i en fork, tar hand om stdout från det exekverade programmet och säger vad det avslutades med för returvärde...
Dock knasar det sig nu när jag försökte lägga till så man kan lägga in argument till programmen man kör, så nu ger jag upp och belönar mig med lite starcraft!

PS
Jag köpte ett jättesnyggt underlägg för 10:- i Gråbo när jag ändå var hos själavårdaren! Bonum ftw!

Inga kommentarer: