måndag, januari 28, 2008

Natten

Läste just ett blogginlägg som lite fick mig att längta efter något som jag inte haft på 19 år, och kanske inte får igen, nämligen en varm skön sommar utan allergi. Liksom uppleva det där med att vara ute och känna värme och/eller blomdoft utan att det signalerar fara, dom, förintelse och död... Och att få spela folkmusik på en folkmusikstämma... Det vill jag så mycket så jag nästan brister... (Åka till en festival och lyssna på löjligt dålig musik och ha det trevligt och mysigt skulle nog också vara trevligt...)

I övrigt sitter jag med ett sketans gränsvärde som inte vill ge med sig, när jag nu ändå vaknat spikvaken efter två timmars sömn... (I säng 00, upp 02:30)
xy^2/((x^2+y+4)√(x^2+y^2))→ ??? då (x,y) → (0,0)?
Har försökt lite substitutioner utan att få ut nåt bra... Antagligen skall jag "multiplicera med ett" nånstans för att det skall gå... Gäller bara att veta VILKET ett man skall multiplicera med...

Kompilerar även eclipse, för att se om det kan kompilera föregående grupps arbete, så jag har lite referenskod att utgå ifrån... Känns som att jag ligger lite efter i kandidatarbetet, om nu något sådant är möjligt...

Jag lyckades förresten sova c:a 8 timmar igårnatt!
Visserligen inte kontinuerligt, men man kan inte få allt...
Blev kyrka på morgonen, följt av ett mer eller mindre spontant hembesök hos en lägerbekant som gick till buråskyrkan, som jag var hos i morse.
Det var trevligt...
Sen ringde Aron och hade varit tvungen att avliva sin hund, samtidigt som jag insåg att jag var tvungen att stanna hemma och plugga matte och kanske jobba på kandidatarbetet för att få saker att gå ihop sig... Mindre kul. Hoppas jag får tid att träffa honom nån gång nu i veckan...

Nä, man kanske borde ta och försöka lägga sig lite igen... Är ju ändå fyra timmar kvar tills man skall upp...

Inga kommentarer: