torsdag, juli 10, 2008

Anti.

Jag verkar spendera en stor del av min verklighet åt att reagera mot livshållningar. Ett gäng folk i min umgängeskrets är veganer, miljö- eller omvärldsmedvetna eller kapitalister, alltså är inte jag det.
Många av mina vänner är logiska, alltså är inte jag det.
En del av mina vänner har ett etablerat svenssonliv, och har funnit sig i samhällets regler, alltså gör inte jag det.
En del av mina vänner reagerar mot det etablerade samhället och förespråkar en revolution, alltså gör inte jag det.
Många av mina vänner är optimister, alltså är inte jag det.
Många av mina vänner väljer att kasta bort intellektet och umgås snarare än att kritiskt granska saker, alltså gör inte jag det.
Många av mina vänner har en stadig tro, eller ger sken därav, alltså gör inte jag det.
Jag reagerar mot det mesta, alltså gör inte jag det.
Min stundande klostervistelse är samtidigt en handling av oöverträffat trots och oöverträffad underkastelse.
Alltså utför jag den.

Inga kommentarer: