onsdag, juli 09, 2008

Vill du ha en jordgubbe?

På vägen hem från kamerainlämningen slumpade jag in på ICA MAXI, liksom bara för att, och det föll sig så att jag köpte en massa kökutilier, typ disktrasa, diskhandduk o. dyl. På vägen ut köpte jag en faktum och en burk jordgubbar, som jag sen gick runt och bjöd på när jag stod och väntade på spårvagnen. Den första jag frågade om han ville ha jorgubbar tackade ja, och sa att han även odlade själv.
Den andra människan tackade nej, sa att hon åt jorgubbar lite då och då, och kommenterade sedan vädret som "läbbigt". Senare kom vi in på att vi båda gillade åska och matematik, och i viss utsträckning datorer. Sen gick jag av vid korsvägen, gladde (förhoppningsvis) folk på vägen hem med mitt jorgubbserbjudande, även om ingen tackade ja, och sitter nu här med ett kök fyllt med nya köksgrejer, en skål, en liter mjölk, sked och en låda jordgubbar...
Idag är en såndär trevlig dag. :) (Fast jag ångrar lite att jag inte hade åkt med henne till där hon skulle av. Fast det kanske hade kunnat ge konstiga signaler eller nåt.)
Nu skall jag hur som helst äta jordgubbar, och sen försöka överleva resten av dagen på något fint sätt.

Inga kommentarer: