tisdag, juli 01, 2008

.*

Sitter här och lyssnar på Bobby Mcferrin och tänker på hur trevligt det vore om de där otroligt bra bloginläggen man skriver i huvudet på väg hem skulle fastna här...
Man kan inte få allt, kanske... Försöka kan man alltid...
Det här blir nu ett såntdär inlägg där jag försöker berätta allt jag borde gjort förut. Håll i er.

Min dygnsrytm just nu är lite skev sen jag var på inflyttningsfest i lördags. (Tyvärr glömde jag min kamera där. Skall ta och åtgärda det där så småningom...) I förrgår gick jag och la mig klockan 10 igår, vaknade 14 och åt frukost. Efter middagen hann jag precis med att dansa lite dansmatta innan jag duschade och precis hann in på ICA focus klockan 22:59. Jag har nämligen tröttnat på att inte få igång grafikdrivrutinerna, och har därför installerat ubuntu, där saker löser sig mer automagiskt (tills allting krashar(?)). Dansade tills huden började blänka och droppa, och sen fortsatte jag ett tag till... Förhoppningsvis kommer detta nöja hjälpa till att få min figur att bli mer estetiskt tilldragande för det motsatta könet. (Sicka besvär man gör sig...) Har även börjat göra armhävningar och situps i väntan på att kvällsmaten och frukosten skall bli klar. Verkar som att detta fått mig att bli mer rastlös när jag sitter här framför datorn. Vill liksom ut och röra på mig helt plötsligt. Är nog bra, och så.
Skall försöka ordna upp min dygnsrytm till på onsdag eftermiddag, då jag måste vara vaken och i Mölndal för att gå introkursen som gör så mamma kan övningsköra med mig och min syster sen. (När nu det blir av...)
Det gick förresten bra att gå in till skolan och slåss.
Lyckades till och med med konststycket att gå iväg utan att ursäkta mig, vilket tog en del viljekraft.
Hur som helst så börjar det bli lite tråkigt det här att sitta här och vänta på att någon någon gång skall vara ledig så jag kan få leka med dem. (Hade jag varit mer företagsam hade jag väl sett till att städa (och packa ihop allt i) rummet, men som det är nu vet jag inte riktigt var jag skall börja med det där... Skall ju flytta ut om en månad (vart vet jag inte än, dock... Får kanske reda på hur det går med klosterplanerna om en halv månad), så det börjar bli lite ont om tid nu...) Har en person jag skall försöka mig på att ringa igen. Med lite tur kanske hon är hemma den här gången... För att fatta sig kort så har det väl skitit sig lite granna, det här med att inte skaffa sommarjobb för att kunna ha tid att umgås med folk... Å andra sidan kanske jag behöver ha lite tid för migsjälv...
Svårt att inte slösa bort den, bara...
På festen i lördags (där jag tappade min kamera) gjorde jag en pärlplatta, drack upp en flaska vin som jag trodde jag hade gjort slut på för länge sen, pratade med diverse folk, av vilka nästan samtliga hängde på #iccarus (många nya ansikten där nu för tiden...), var med om Slaget om mitt skärp (vilket helt klart var en utav höjdpunkterna på festen), och fick reda på att det kanske är mer unikt än jag tror, det här med att tänka sig in i hypotetiska situationer där man möter folk och interagerar med dem (nu på väg hem var det nån person i ett hypotetiskt sammanhang som frågade mig hur min syn på livet såg ut... En riktigt svår fråga var det, kom inte på nåt vettigt svar faktiskt...)
Jag har bestämt mig nu för att försöka fortsätta med idén att utveckla ett "blogofs", så jag kan blogga i terminalläge och lite när jag känner för det. Eller kasnke mest för att det skulle vara kul att få det att funka.
Kanske får lära mig att skriva dagbok för hand igen... Fast... Jag vill ju att folk skall bry sig om vad jag har gjort...
Vilket snabbt för mig över på det där med varför jag vill ha en respektive i mitt liv, vilket är ytterligare en fråga som jag har gått och tänkt på en del... Jag tror att en del av svaret är att jag vill ha någon vid min sida som jag kan prata om alldagliga händelser med, någon som tycker om mig för den jag är och som jag får tycka om så mycket jag kan.
Sen är säkert kärlek mer än så.
De säger så iaf, de där som vet.
Kanske reder upp sig, det där, om jag nu kommer iväg till klostret.
Hm, kanske är dags att sova nu...
Eller försöka övertala sigsjälv om att sluta titta på skräpanime iaf...
Krypa ner i min ensamma säng, och kanske läsa lite mer ur 1984, som jag lånade sista exemplaret av på stadsbiblioteket i torsdags...

Inga kommentarer: