måndag, augusti 06, 2007

toledot

Det verkar visst som att att lägga sig i tid innebär att jag bara får c:a fem timmars sömn... Kom isäng runt 23 igår, vaknade runt 05 idag, där "runt" är åt de hållen som innebär minst sömn för mig.
Vad göra, vad göra...
Mörka gardiner vore bra. Eller studiemotivation.
Nu har jag kanske nästan koll på ett ämne av 2 eller 3.
Skall ta och titta på lite tentor idag och se hur det verkligen förhåller sig med den saken.
Min granne blir sämre och sämre på att diska efter sig. (Och jag har fortfarande inte riktigt koll på vad jag tycker verkar vara den mest vettiga formen för en kvinnlig form av ordet "granne". "Graninna" eller "granninna"?) Nu verkar hon ställa ut sina privata sopor i köket också, för att liksom ytterligare försöka få mig på fall i mina försök att lyckas tycka om henne. Och slänga musselkonservburkar i skräpet istället för ursköjlda i återvinningsbehållaren, så skräpet kommer börja stinka och måste bytas innan det är ens kvartsfullt. Och det var en bra skräppåse också...
Har fått lite tinnitus av datorn nu(!), så potentiellt skall jag lägga Alldeles för många pengar™ på att få en luftkyld dator som håller sig tyst.
Får se om jag lyckas starta den här dagen innan den är över. Igår gjorde jag ingenting vettigt från det jag vaknade tills jag lade mig, eftersom jag behövde tvätta armhålorna för att ta på mig en T-shirt för att ta på mig en tröja för att göra mat...
Skumt hur lite jag får gjort när jag förhåller mig passiv till livet...

Inga kommentarer: