tisdag, september 04, 2007

Handhavanden.

Hm. Verkar visst som att jag kommer få ihop 32 poäng (minst) om jag lyckas ta de tentorna jag missat nu... Får hoppas!
StudentConsulting hade bytt handhavare för oss igen, så jag fick inga pass, åtminstone inte just idag. De skulle höra av sig, men jag tror det i praktiken innebär att jag får ringa upp dem imorgon igen.
Den andra kursen jag valt att läsa den här läsperioden, "distribuerade system", visade sig vara FULLSATT (Kan de det??), så jag får se om jag kan social engineera mig in, eller om jag blir tvungen att försöka välja någon annan efter en veckas tid.
Esperantokursutgivarna på stockholms universitet var antingen inkompetenta eller saknade kontakt med LADOK, så jag skickade iväg ett mail och frågade om jag verkligen skulle behöva faxa iväg gymnasiebetygen till dem för att kommma in. (Jag har dem inte riktigt liggande här hemma nånstans...)
Jag har snart (när jag skrivit detta) mailat iväg till han som har hand om affischerna för Credo, och frågat hur man gör... Hoppas jag iaf. :)
Får se om jag kan se till så Credohemsidan får cgi-stöd på något sätt som inte innefattar reklam eller trafikbegränsning eller liknande... Kanske till och med kan be om det... ;)
Det verkar som att jag får sova ensam inatt också... Hoppas hen har det bra hos vad människan nu hette...
O, skicka iväg en sak till kören borde jag göra snart... Ett såntdär "det här är jag"-papper som vi fyllde i och sen skulle maila till körledaren.
Läsa dagens avsnitt i Boken Som Skall Förändra Allt har jag inte gjort än... Änna dags...
En ny granne har flyttat in nu. Trevligt, trevligt. Per/Pär/Për heter den. Den delar kylskåp med mig nu.
Nu råkade jag visst äta för mycket kryddsmör... Massa fett i ådrorna... Kanske dags för ett dansmattepass?
Rummet ser mycket rymligare ut när jag stuvat undan mina tre stora datorlådor på olika ställen... Borde kanske hitta SUN-tangentbord och -mus till min sparc5:a som kanske funkar...
Cykeln råkade få punktering efter gårdagens trevliga credostyrelsemöte. Så den kommer behöva lagas förr eller senare.
Skönt att "Transformer, signaler och system" inte erbjudit några större svårigheter än. Kanske behöver jag inte oroa mig för huruvida jag klarar av fysikdelen av den eller inte...
Matten är lätt iaf. Diracs δ-funktion, och Heavisides stegfunktion gick vi igenom idag, bland annat... Fast att säga vad de egentligen heter är tydligen inte pedagogiskt. Får se vad som händer senare i kursen. Hoppas det blir riktigt mycket matematik!
Nu har jag en ledig kväll. Udda.

Dagens lärdom: Det är skönt att ha koll, kanske.

Inga kommentarer: