måndag, september 03, 2007

Uppehälle.

Nu har Ax. bott hos mig i två dagar, eftersom hen har blivit utsparkad ifrån sin lägenhet. Förra natten sov jag alltså inte mycket. Men mysigt var det. Och fnittrig blev jag idag på lektionen. :)
Nu skall Ax. iväg och supa skallen av sig, för hen är sur på sin föredetta giftermålspartner, och tänker vräka ut henom från lägenheten. (Hen är smart nog på juridik för att lyckas.)
Så ikväll har jag lägenheten för mig själv, och behöver inte bry mig om vem som skall sova var nu när jag mår illa utan att veta varför och behöver sova och så vidare. Tack Gud för små bönesvar.
Får hoppas illamåendet går över. Och att allt med credo fixar sig.
Undrar om jag kan gå till jobbet illamående? Ger sig imorgon...
Styrelsemötet var trevligt. Jag känner nog trots allt att jag kanske kan klara av att hantera ett visst ansvar. Gött. Nu gäller det bara att bygga nåt bra av det. Jag och Gud.
Nattinatt.

Dagens lärdom: Gud är med i illamåendet/ Scones är gott

Inga kommentarer: