söndag, september 16, 2007

Visst är det trevligt när man kan något!
Som idag, när jag satte mig och skulle räkna matte med några andra, och insåg att det faktiskt satt i fortfarande. När det är så, så gör det på något sätt inte lika mycket att den andra kursen känns som att banka huvudet mot en tegelstensvägg efter en annan. (Jag tvingas använda en hemsk editor , som för mig inte ens har den funktionaliteten som skulle göra den bra, så det har jag fått lägga till själv, med mycket möda och stort besvär. Får hoppas att jag lär mig en massa, och inte bara får ångestavesrioner emot allt vad webprogrammering heter. Men som sagt: Räkna matte var kul, och efter att jag fått denna ego-boost så lyckades jag till och med bli klar med lab 2 i distribuerade system samt hitta en modul för att ändra färger på editoreländet.
På det hela en trevlig dag.
Nu skall jag gå och döda min granne som spelar musik 22:30 en södagkväll.
Eller kanske använda hörselproppar.
Han bor ju ändå i uppgången brevid min.

PS
Om jag inte har bloggat om det förut, så var det så att det var en som hittade mitt bankomatkort på en gräsmatta, slog upp mig på eniro och sen kom hem till mig och lämnade kortet!
Var rätt skönt att se att det finns trevliga människor kvar...

Inga kommentarer: