torsdag, mars 20, 2008

Afasi?

Så, när jag ätit upp mina smörgåsar, och är trött och har stängt av nästan alla program, vad gör jag då?
Lägger jag mig?
Stänger jag av även firefox, lägger mig och sover sött med mätt mage när jag ändå är trött och i behov av sömn?
Som ni nog förstår är detta retoriska frågor, och svaret är "nej".
Stumbleupon i sig är väl inte så farligt, men på något sätt lyckas jag ofta få det till att komma in på sidor jag inte vill. Inte egentligen. Väl?

Nu har vi den andra sidan av det hela, den som bara går på ren rutin och inte känner nåt.
Inget hat, inget ohat, mest maskinärt tillvägagångssätt.
Kroppen är för trött, sinnet är för trött, vill inte en gång till, men båda böjer sig under min nästintill okuvliga vilja att låta muskelminnet styra över förnuftet.
Det spelar ingen roll att det inte räcker med runt 500 bilder, det spelar ingen roll att jag är trött och det är mitt i fastan. Inget spelar nån roll, och känslorna är långt borta. Jag vet Reglerna. Jag har nog till och med satt upp dem själv nån gång.
Bara en svag viskning utav det som jag kanske egentligen vill återstår, en osynlig önskan om att jag redan sov och slapp det här...

Borde jag lära mig ringa nån när det blir såhär?
Men vem skall orka med alla mina samtal?

Det här var inte heller gången det gick att låta bli.
Får se hur det går imorgon...

På långfredagen och tre dagar framåt tänker jag ha datorfasta.
DET skall väl åtminstone ge mig tre dagars frist.
(Det är lite utav ett under att jag just klarat av 37 dagar...)

Nu är alla regler uppfyllda. Nu får jag sova.
Dvs, när jag borstat tänderna. En regel kvar.

Inga kommentarer: