onsdag, april 23, 2008

Mörkertid.

Hm.
Nu är jag uppe runt 3 igen.
Var rätt trött runt kl 23, vill jag minnas...
Vad väntar jag på?
Varför sitter jag här?
Vad är det jag inte vill, som gör att jag sitter kvar?
Försöker jag fly ifrån kandidatarbetet kanske?
Är det för att det sket sig idag, och därmed måste skita sig imorgon?

Nånstans känns det som att det som är fel är att jag sitter här själv, att jag inte har nån vid min sida...
Inte hela sanningen, antagligen, men ändå...

Har nu haft problem med halsen och därmed med kommunikationsförmågan i c:a tre veckor.
Förhoppningsvis är det över snart.
Och förhoppningsvis kommer jag någon gång ha någon sittande vid min sida...

Kanske är det som behövs att jag lär mig esperanto? (Eller lojban...)
Att resa ut till främmande länder, kassera svenskheten och söka finna lyckan på andra betesmarker?

Nä, nu är jag till och med för trött för att filisofiera, och tinnitusen skriker i mina öron att jag bör sova.
Kanske har den till och med rätt i det.

Inga kommentarer: