tisdag, april 01, 2008

Sömnlöshet - en återberättelse.

I söndags gick jag upp runt 10-11, riktigt trött och utsliten efter att försökt vrida tillbaka dygnet i ett antal dagar utan att lyckas.
Gjorde inget vettigt på hela dagen pga stress, och kom framåt 23 på att jag borde ta itu lite med kandidatarbetet fastän jag inte orkade.
Runt 00:20 avslutade jag initierandet av den kandidatarbetesbok jag borde ha skrivit för förra läsperioden, och satte igång med att skriva en ansökan till Google Summer of Code (med hjälp av en läskunnig... Tack, du läskunnige.) Denna blev klar runt 04:50 sådär.
Bortsett då ifrån det lilla faktum att jag hade druckit upp 1,5l mjölk till det tet jag haft i mig under natten (4 liter? 5?) var jag nu äntligen fri att få sova...
Kunde ju jag tro att det skulle gå. Men trevligt att vara flummig var det... Kom nästan i tid till kandidatarbetesträffen kl 8, och satt där och gjorde "ingenting" (dvs skrev rapport) framtills klockan blev runt 15. Sen gick jag hem och sov, glömde vakna, och missade 3 timmar utav 3 på husgruppsnybildningsträffen. Illa, illa...
Fick iaf sedan pratat en stund med en brödpåbjudande vän som jag lärde att leka lite med regex och terminalen, så kvällen blev inte helt misslyckad ändå... ;)

Nu, dagen efter, är jag fortfarande rätt dum i huvet av sömnlöshet, men det känns skönt att jag inte kommer ha lika mycket att göra denna läsperiod som förra, så det faktiskt finns chans att jag skall kunna få sova ut vissa nätter och slippa oändlig stress.

Dags att arbeta på kandidatarbetet lite...

Inga kommentarer: