torsdag, februari 16, 2012

6

Dag sex. Så här långt brukar jag inte komma på egen hand.

Jag har kollat lite på olika meditationstekniker och annat jag skulle kunna använda mig av.
En 10-dagarskurs finns. Att gå den känns dock riskabelt. Det känns som att den skulle kunna kosta mig min tro, och utan min tro... Ja, det livet vill jag inte leva. Då känns det bättre att ta reda på varför viss litteratur och vissa sånger får mina ögon att tåras av längtan och trängtan.
Men det vore väldigt fint att komma dithän att jag får medvetenhet om vad som pågår i mitt liv.
Vore skönt att faktiskt bli av med all rädsla. All rädsla.
Men det blir hur som helst inte aktuellt på ett tag, speciellt inte om jag får det jobbet jag hoppas få nu när som helst.
Hoppas verkligen jag får det. Vore skönt att ha lediga kvällar och helger.

I övrigt kan jag säga att mitt liv känns mycket mer lugnt, strukturerat och "rent" sen jag slutade överanvända datorn för några dagar sen. Nu har jag ett städat vardagsrum som sinnet kan få frid av att blicka ut över; jag har tid till att göra alla de där små sakerna jag vill; jag har möjlighet till struktur och känslighet på ett helt annat sätt.

En sak jag har börjat göra, är att varje gång hjärnan kommer med förslag om vad jag skulle kunna använda porren till, så tänker jag att "Så skönt att jag aldrig behöver hålla på med det där igen". Verkar funka rätt bra.

När jag blivit lite starkare skall jag testa att börja programmera igen. Men just nu ägnar jag mig åt annat icke datorrelaterat istället.

Inga kommentarer: