torsdag, februari 23, 2012

Åsikter

Fick just en massa skit på mig. Skit, i form av skvaller. Åsikter om en annan människa, som jag förväntades ta del av och påverkas utav.
Usch, säger jag bara. Usch, fy, blä.
Känner mig smutsig.

Bra. Nu vet jag något som jag har att värja mig emot. Något att öva mig att säga nej mot. Gött. Bra för att levla i manlighet.

I morse hittade jag en webläsare med en sida med naket innehåll på en tab. Det var en blog, skriven av en kvinna som gillar erotik, och en sida jag tidigare varit inne på i nåtslags försök att uppskatta migsjälv trots porren, eller se saker från en annan sida. (Eller bara se nakna bilder, you decide.)
Klickade runt lite, typ fem sidor eller så, utan att falla i skam- eller onanifällan. Sparade ett bokmärke (ifall jag skulle ha nytta av sidan när jag blivit porrfri, men framförallt så jag kan släppa sidan nu.) och spenderade sen nån timme eller två med att dämpa suget och öva motståndet genom att gå igenom historiklistan och trycka på delete på alla poster som hade något med porr att göra, istället för att klicka på dem och se vad de innehöll. Jobbigt och karaktärsdanande.

Vill inte kalla det att falla tillbaka. Den hypotetiska dagen jag klickade på sökfältet och skreve in en adress till en porrsida osv är nog dagen jag kallar det ett återfall. (Så hypotetiskt så jag använder konjunktiv, fastän det i det närmaste är utrotat ut svenskan.)

I övrigt lyckades jag idag säga upp något jag lovat att göra. Om jag har läst till mig rätt är det ibland en konsekvens av mitt tillstånd att ta på sig för mycket ansvar, så jag försöker lära mig hitta balans. Och våga tro att jag inte anses vara mindre värd när jag säger som det är.

Fast jag får allt öva mig i att inte smyga med saker. Mycket, mycket.
Skall bli skönt att bli en Man på riktigt.

Inga kommentarer: