söndag, februari 19, 2012

Pumpakärnor, linfrön och edamame

Hm. Nu har jag läst nästan hälften av en bok på svenska kallad "Ät rätt, Ät gott, Må bra". Jag har införskaffat pumpakärnor och linfrön, och funderar på hur jag skall kunna använda olivolja utan att tycka att maten smakar blä. Skall cykla iväg till ica fokus snart och se vad de har att erbjuda i form av asiatiska livsmedel. Kort sagt: när jag nu ändrar på allt till det bättre, så kommer det även innefatta kostvanor. Det kanske är dags, till slut, att faktiskt bli vegan på riktigt. I övrigt vaknade jag runt 20 igår, med en för mig rekordlåg blodsockernivå på 1,4 (vilket alltså för de oinsatta är en nivå i höjd med "oj, lever du fortfarande‽"). Tur jag har en massa godisar liggande fortfarande. Åt för glatta livet, och var uppe på en normal nivå runt 20 minuter senare. Sen fortsatte blodsockret att stiga, och jag somnade inte förrän kanske runt 3-4 när jag kompenserat tillbaka eländet, dvs runt 4-3 timmar innan jag går upp på morgonen. Men de får finnas de med, såna nätter.

Inga kommentarer: