fredag, februari 17, 2012

Man, och stolt

Igår var en fin kväll. Insåg att jag var MAN, och att jag fick vara det!
Jag insåg hur mycket jag hämmats utav min mansbild, utav dels hur jag inte haft några manliga förebilder under uppväxten, och dels hur jag bara hört saker som att "män tjänar mer än kvinnor för samma arbete", "samhället är patriarkaliskt" och andra liknande saker, som implicerar att det inte är ok att vara man.
Men nu kan jag äntligen säga:
"Jag är man, och stolt!"
Och jag kände med en gång hur stor skillnad det gjorde. Mur all självömkan och självförebråelse nästan försvann och togs över utav Manlighet, och brännande manlig kärlek.
Det här kan vara vägen ut.
Det här kan vara vägen ut mot ett Riktigt Liv.
Ett liv fyllt av självcentrering, mognad och integritet.

Inga kommentarer: